tisdag 16 augusti 2011

Ont i fötterna

De senaste dagarna har jag promenerat hur mycket om helst. I denna takt så är det då ingen risk att man skull ens råka lägga på sig lite extra. Snarare tvärtom. Jag promenerar så mycket att jag konstant är hungrig. Eftersom att jag inte kunnat laga min egen mat så har jag ätit alldeles för lite de senaste dagarna men nu vänder det. I mitt förra blogginlägg så pratade jag om att jag kanske skulle flytta in i ett annat boende där jag hade mitt eget kök eftersom att det finns kök där jag bor nu men ingen kyl. Stället vars jag bor nu ligger precis bredvid stadion där jag ska träna och jag har gångavstånd till mina kurser så jag skulle egentligen inte vilja flytta ut. Jag kollade på kylskåp på walmart och jag skulle fått ett hyffsat bra för ca 75 dollar. Nu är det ju så att jag bara är här höstterminen, ca 4 månader, så jag var inte så där jättesugen på att köpa ett kylskåp. Samtidigt var jag inte så där jättesugen på att flytta till lägenheten heller för där fanns inga möbler och jag känner att jag gillar mitt rum och jag har gjort mig hemmastadd här. Så idag fick jag de bästa alternativet som jag kunde ha fått. Jag hittade en billig frys. Det finns ett ställe här på campus där utbytesstudenter som oftast inte är på campuss så länge kan köpa saker från och sedan när man använt saken klart så lämnar man tillbaka den och får sina pengar tillbaka. Jag hittade ett perfekt kylskåp för 45 dollar, ok det var lite smutsigt men det gick lätt bort med lite diskmedelsvatten och en disksvamp så nu behöver jag inte  flytta från mitt rum och jag kan börja laga min egen mat :D allting gick mer än bra idag. Gick till dollarstore och köpte köksredskap så snart ska jag gå och inviga mitt kök som för övrigt ser helt nytt och oanvänt ut. Jag tror inte folk här på campus lagar sin egen mat vilket är bra, då får jag ha köket för mig själv.

En annan bra sak som hände idag var att jag gick och pratade med coachen på mitt universitet och frågade om jag får träna med dem. Han tittade på mina PB och sa att jag var mycket välkommen att träna med dem. Det var nå regler som de var tvungna att se över men det sa att de skulle fixa så jag får träna med dem. Träningarna startar den 6 september. Coachen sa till mig att räkna inte med att vi springer så där jättemycket häck i början utan vi gör mer kondition och styrke. Jag sa till honom att det är precis så som vi gör i Finland när vi börjar träna efter sommarens tävlingssäsong så det låter väldigt bra. En annan rolig sak är att Lolo Jones tydligen tränar mycket med LSU:s friidrottare så det lär ju inte vara någon brist på konkurrens under mina träningar här. Coacherna skulle meddela mig när de visste mer om regler och sådant och träningsprogram så då får du Micke mer info av mig :p

Rubriken till detta inlägg kanske inte låter så vettig men det jag ville ha sagt är att mina fötter tagit sådan stry av att promenera hela dagarna. Fast att jag haft mina nya sköna adidas gymppadojjor på  mina fötter så har jag fått stora blåsor under mina hälar och det gör ont!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar