torsdag 18 april 2013

Lägerlivet har börjat

Så har mitt två veckor långa träningsläger på Teneriffa, Playa de Las Americas, börjat. Vädret är kanon, över 30 grader i solen varje dag och träningsförhållandena här är lika strålande som alltid. Hittills har jag hunnit med att fara på morgon jogg  varje morgon plus en lättare träning igår och två idag. Idag sprang jag med spikskor för första gången sedan förra sommaren och det kändes riktigt bra. Sprang 5x6A, 7,5m, 76cm och jag kände mig snabb och kvick över häckarna. Härlig känsla. Körde även lite starter från block, dock utan häckar. Foten kändes lite öm i starterna men det är nog mer pga. ovana än annat. Men jag kommer för säkerhets skull inte köra särskilt mycket starter. Bättre att fokusera på löpningen där foten inte alls gör ont.



Här kommer en video på en av mina häcklöpningar som jag gjorde i onsdags. Lyckades hitta ett interntcafé med snabbare internet än det som vi har på hotellet.

Solen är för övrigt väldigt stark här. Jag kör på 25 i ansiktet och 20 på kroppen och ändå har jag lyckats bränna mig lite. Har hunnit med att bada en massa och köra vattenlöpning i polen på hotellet. Känns väldigt lyxigt att kunna koncentrera sig på att endast äta, träna och sova.

Ska försöka uppdatera och komma med både videos och bilder så ni ser det lite hur vi har det här.

Ha det bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar