lördag 6 april 2013

Hungern har återvänt

Påsken för min del gick inte riktigt som jag hade tänkt mig. Torsdagen började ändå bra med massage och god mat hemma i gott sällskap. Ännu på fredagen han vi med att fara och åka skoter upp på ett berg och grilla och njuta av det strålande vädret. På fredag kväll bröt sedan helvetet ut. Började må illa ganska så sent på kvällen så medan alla andra firade Joonas födelsedag så for jag hem och sova. Här ska förtydligas att det då inte var av alkohol som jag mådde illa utan mådde bara allmänt konstigt och kände mig trött. Väl hemma tog det inte länge innan jordens magsjuka satte igång. Lämnade inte toalettstolen många gånger den natten och jag frös helt sjukt mycket fast att jag hade både fleecetröja och yllesockor på.

Lördagen fortsatte sedan med feber och jag sov bort i princip hela dagen. Trodde jag blivit lite bättre i söndags, men sedan fortsatte magsjukan natten mellan söndag och måndag så det var bara att snällt boka om biljetterna till Tammerfors och stanna hemma några dagar till. Första gången jag kunde äta normalt hela dagen utan att må illa hela tiden var i torsdags så ni kan ju tänka er att kroppen har varit svag. 2,5kg tappade jag i ett nafs, troligtvis vätska men det kändes ändå lite onödigt. Jag som hade planerat att njuta av god mat hela helgen och fylla kroppen eftersom jag hade vilovecka, men de planerna gick ju i stöpet. Jag som nästan aldrig har magsjuka eller feber åkte nu på både och. Efter att ha ätit dåligt i nästan en vecka smakar all mat så bra igen. Några större portioner kan jag ännu inte äta utan äter lite mindre och ofta för att vänja magen och kroppen vid mat. Känns skönt att känna hunger igen efter att ha varit illamående så länge.

I torsdags gjorde jag en lättare verkka med lite jogging, häckgång, gummibandsövningar och magmuskelövningar. Benen kändes som geleklumpar. Igår körde jag en lättare styrketräning där tanken var att endast låta musklerna vänja sig vid styrketräning igen. Vikterna var inte tunga och kroppen kändes lite lättare, även om benen fortfarande påminde mer om gele. Slutet av veckan går åt till att fortsätta vänja kroppen vid träning innan jag nästa vecka planerar att köra igång igen. Snart åker jag till Tenneriffa och det ska bli väldigt skönt att inte behöva fokusera på något annat i två veckor än träning. Gradun har jag planerat att skriva klart i helgen. Är uppe i 96 sidor nu och har under 5 sidor kvar att skriva. Första versionen ska vara klar den 12.4 och med tanke på det så ser läget ganska så bra ut. Jag kommer ju i och för sig behöva ta med datorn och göra de sista ändringarna på Tenneriffa eftersom att gradun ska på språkgranskning senast den 22.4, men det känns ändå som att det inte kommer vara tal om några större ändringar så det ska jag väl klara av fast att jag är på träningsläger :)

Nu ska jag åka iväg och träna en sväng innan det blir att skriva lite gradu. Ha en bra helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar