tisdag 23 april 2013

Värmeböljan fortsätter

Lägerlivet flyter på här på Teneriffa och värdet är lika strålande hela tiden. Termometern på sportplanen visar alltid över 30 grader i solen så frysa behöver vi inte göra. Jag har hunnit träna massor sen sist och igår var det dags för mig att springa 3x12 häckar. Eftersom jag varit så mycket skadad de senaste åren har jag inte kunnat springa liknande träningar på nästan två år så lite nervös var jag allt.

Träningen gick i alla fall super och foten gjorde inte alls ont. Jag orkade mig igenom alla tre löpningarna och efteråt kändes det så bra att jag klarade av att göra hela träningen. Formen känns inte tokig och det bekräftades i morse när jag gjorde kulkast och lite annat smått och gott. Kastade 16.13m i jve med trekiloskulan. Det är längre än vad jag någonsin tidigare kastat. Persade med typ halvmetern. Pyt gick också bra 16,94 men där var tekniken ännu lite för svajig för att det skulle bli pers, men nöjd är jag i alla fall.

På eftermiddagen är det dags för 60 m löpningar med spikes. Ska ta några starter också i början, ska bli intressant att se hur kroppen reagerar på min andra startträning sedan förra sommaren.

Nu tillbaka till hotellet och vila  en stund innan träning nummer två. Nästa gång jag skriver har jag kanske något kul att berätta men det är inte 100 % säkert så det får ännu vänta lite ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar