måndag 8 april 2013

Deadline närmar sig

Snart snart är det dags att lämna in gradun. Känns lite konstigt att det snart är över. Tiden har verkligen gått helt sjukt snabbt som vanligt. Känns som att det var nyss vi började skriva i oktober och här sitter jag nu med 104 sidor så gott som färdig gradu. Undrar om jag kommer bli uttråkad på Tenneriffa när jag inte kommer ha vare sig jobb eller skola? Vad ska jag då aktivera mig med? Det känns ju lyxigt att bara kunna koncentrera sig på träning :D

Det lustiga är att jag aldrig egentligen tyckt det varit jobbigt att kombinera universitetsstudier med träning. Skulle gladeligen fortsätta ett tag till om möjligheten finns. Som jag sagt tidigare, jag tror inte att det är bra att vara idrottare på heltid. Det är bra att ha något annat vid sidan av att lufta hjärncellerna med och jag tror att man kan uppnå minst lika bra resultat idrottsmässigt även fast att man pluggar samtidigt.

Jag ser jättemycket fram emot det här träningslägret. Det blev ju lite av ett spontanläger eftersom att vi bokade resan för under 1 månad sedan. Kanske det ändå är bättre den vägen för mig i år? Jag har oftast gått och väntat så länge på att åka på träningsläger och förra året stördes lägret av en akut bortopererad blindtarm, medan jag året före det var tokförkyld när vi reste till Spanien.

Jag har faktiskt aldrig upplevt stora fördelar med att åka på träningsläger. Kanske man ofta har blivit för ivrig på plats och tagit i för mycket och då har kroppen varit trött redan efter en vecka. I år kommer jag inte ändra på mitt träningsprogram särskilt mycket från det som jag kört här hemma i några veckors tid. Det här träningslägret fungerar inte som något formtoppningsläger inför sommaren utan jag kommer fokusera på att öka mängden löpträning i mitt program eftersom att foten känns bra och det passar ju bra att göra det värme där återhämtningen oftast fungerar bättre. Ska nog prova att springa med spikskor för första gången sedan i somras.

Här om dagen satt jag och kikade igenom gamla bilder från min utbytestid i USA. Här kommer lite bilder som jag ännu inte publicerat någonstans:












Jag har hur mycket bilder som helst på datorn som jag inte lagt upp någonstans. Nu när jag kollar på fotona igen blir jag sugen på att bli riktigt blond igen till sommaren. Brännan som jag hade på dessa bilder skulle jag inte heller tacka nej till :D

Nä nu har jag pausat färdigt i skrivande. Gradun kallar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar