fredag 3 augusti 2012

Idrott hela dagen lång

Nu när det är OS så innebär det att min tv är påslagen från morgon till kväll. Alla grenar är ju inte intressanta men jag tycker det är mysigt att ha tv:n på i bakgrunden när jag jobbar, och alltid då och då kommer det någon favoritsport som man bara måste se. Simning har jag följt flitigt, samma med gymnastik och såklart friidrotten nu när den börjat. En annan sport som jag tycker är häftig är styrkelyft. Människor som är pyttesmå lyfter helt enorma vikter. Det är grymt att kolla. En annan sak som är spännande med OS är att grenar, som annars kanske inte får så mycket publicitet, kommer fram på ett helt annat sätt. Sverige t.ex. har ju tagit medalj hittills i ridsport och dubbeltrapp. Även om dessa sporter kanske inte är dom som syns mest så är det så kul att se att hela svenska folket är så stolta över sina idrottatre och medaljer även om dem kommit i dessa kanske mindre populära grenar. Det är ju bra tur att man är svensk också så kan jag glädjas åt Sveriges medaljer. Det har ju sett lite mörkt ut för Finland på medalj fronten än så länge.

Nu har ju då också friidrotten börjat och jag har suttit som klistrad framför tv:n hela dagen. När jag skriver detta så är såklart tv:n på i bakgrunden. Det är så kul att följa exempelvis sjukampen, och Ennis gjorde ju ett otroligt lopp i första grenen 100m häck. En annan sak som är kul att följa är hur det går för mina träningskompisar från Louisiana. En av tjejerna som jag tränade med hela förra hösten tog sig just vidare till semifinal på 100m.  Det visar hur hög standard det var på mitt träningssällskap hela förra hösten, och det är ju lite småstörande att jag både blev sjuk och skadad när jag kom hem därifrån. Standarden på träningarna och träningskompisarna kunde man då verkligen inte klaga på ;)

Hur går det då för mig idrottsmässigt då? Varken bakåt eller framåt för tillfället. Springer tekniskt sett alldeles för dåligt på häcken och orkar inte springa 10 häckar ännu. Det har dock blivit bättre på träning så jag håller hoppet uppe att jag ska kunna springa en hyffsad tid innan säsongen är slut. Tyvärr så kommer säsongen ta slut lite för fort för min del, men allt det som jag hinner tävla nu kommer jag nog ha nytta av inför nästa träningssäsong startar.

Nu ska jag fortsätta kolla på OS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar