fredag 27 juli 2012

Det går bättre nu

Idag har jag haft en väldigt bra dag. Började min morgon med en 25 minuters morgonjogg, dusch, frukost och en timmes tittande på den svenska dokumentären "medaljens baksida". Dokumentären skildrar elitidrottare och vad de är beredda att göra för att nå sina mål. En sak som dokumentären påpekade var att elitidrottande inte är friskvård och det är jag nog beredd att hålla med om. Att träna tills man stupar eller träna och tävla med skador är nog inte friskvård inte :) Dokumentären var jättebra och ni som inte ännu sett den, gör det. På något konstigt sätt, även fast att dokumentären kanske kan uppfattas som lite sorglig, fick jag motivation av den. Att se alla dessa människor prata om sina drömmar och, se hur hårt jobb som krävs för att nå dem, fick mig mer motiverad att jobba för att nå mina mål och drömmar. Jag känner att jag varit lite på sparlåga här ett tag med alla skador och sjukdommar. I USA gav jag 110% på var enda träning och det kändes så bra och gjorde mig så motiverad att kämpa. I samband med alla skador och sjukdomar som kom efter det har jag lite tappat den där kämparglöden. På något sätt blev jag i något skede lite försiktig och ville kanske inte pressa mig så hårt för att inte få nya skador eller sjukdommar.

Nu har jag tränat mer än i början av sommaren och det är som att mer träning och mer aktivitet i mitt liv gör att jag bara blir piggare och genomför alla mina träningar på ett bättre sätt. Sprang en lyckad häckträning idag och i förrgår gjorde jag en bra styrketräning. Ska försöka hålla denna positiva känsla och hålla aktivitetsnivån upp nu under slutsommaren. De verkar ju fungera. Självklart har jag vila emellanåt, men eftersom att träningarna annars också kanske är lite lättare under sommaren så kanske jag måste våga pressa mig själv lite mer på träning också. Det är ju faktiskt en månad kvar till FM i Lahti.

Efter träningen kom jag hem och fick massage av en massör som kom hem till mig med sitt eget bord. Snacka om lyx. Massagen var precis lagom, inte för lös men inte för hård, med tanke på att jag har tävling på måndag. Känner mig peppad att springa på måndag och nu skulle ju tiden i mål på 100m häck få börja med 13, något :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar