onsdag 23 maj 2012

Positiva vibbar

Egentligen vet jag inte om jag vågar skriva detta men jag gör det i alla fall. Efter alla motgångar så kanske jag börjar se ljuset i tunneln. Som jag skrev i mitt förra inlägg så har jag ju haft problem med en krånglande fot, eller rättare sagt en överansträngd sena i foten. Har varit på en rad olika behandlingar av olika slag och även fått gjort specialinlägg till mina skor som jag börjat använda. Med hjälp av inläggen har jag kunnat springa två träningar 200m, 150m och 100m med hyffsad fart utan smärta. Ni ska bara veta hur skönt det känns. Foten är inte helt i skick ännu. Men jag tror att inläggen kanske kan lugna ner situationen i min sena och ge det stöd som behövs för att den inte ska bli överansträngd igen. Styrketräingarna går också framåt och sakta men säkert börjar styrkenivån också befinna sig på en bra nivå. Känner mig positiv på ett sätt som jag inte gjort på länge och det är kul att träna nu när man inte bara behöver tänka på att foten gör ont.

Vädret är också kanon och springa utomhus i fint och soligt väder är väldigt roligt. Till helgen kommer syrran hit och hälsar på så håller tummarna för fint väder så kanske vi kan fara och sola till utomhusbadet vid Olympiastadion någon dag.

Annars har jag hunnit med en resa till Oulu och nästa helg ska jag åka hem och hälsa på familjen. Skönt med några små miniresor här och där så hinner man inte lessna helt på Helsingfors. Nu ska jag ta och städa lite till här hemma innan syrran kommer på fredag. Imorgon har jag fullt upp hela dagen och min syster är just en sådan som synar om det finns några dammtussar i hörnen så bäst att sätta fart ;)

Ha en fortsatt fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar