fredag 8 april 2011

Utan smärta

JAG HAR INTE ONT I MITT BEN NÅGOT MER :D:D:D

Det jag pratar om nu är den smärta jag haft bakom mitt kän sedan förra sommaren. Under tävlingsäsongen blev det värre och även fast att jag hade en vecka total vila efter SM så blev smärtan bara värre. Som ni alla vet så tog ju ja då en kortisonspruta i senan som sitter bakom knäet och som går upp i baksidan av låret. Sprang inte på en hel vecka utan gjorde bara övekroppsstyrka och tog det lugnt. Denna vecka var jag även hemma i Övertorneå och det var så härligt att åka skoter, grilla, pimpla och bara ta det lugnt. Efter en vecka hemma så åkte jag direkt på träningsläger till Pajulahti och det lägret var ju ingen höjdare för min del. Efter att inte ha sprungit på en vecka så blev ju benen jättetrötta, speciellt det benet där jag tagit sprutan eftersom att jag belastat det mindre under en veckas tid. Så lägret gick nog ganska så skit från min sida, plus att jag på söndagen inte kunde träna sista träningen för att jag hade sådan smärta bakom knäet. Jahapp tänkte jag då nu sket det sig ändå. Jag trodde att benet bara blivit värre av kortisonsprutan och var rätt så nere hela söndagen. Måndagen efter lägret gick jag ut på en långpromenad och stretchade ordentligt. På tisdagen var det sedan meningen att jag skulle börja träna men jag var inte alls säker på hur mitt ben kändes. Jag började värma upp med en massa olika gummibandsövningar för baksidan av låret och det lustiga var att jag knappt hade ont i mitt ben. Dagen efter, på onsdag, tränade jag på som vanligt och hade inte ens lite ont. Så på något konstigt sätt så försvann min smärta i baksidan av låret. Höll nästan på att ge upp under lägret när benet bara blev sämre, men troligtvis var det bara en överansträngning. Ja mena efter att ha vilat en vecka och inte sprungit på en över en vecka är det väl inte konstigt om musklerna bli överansträngda på ett läger där man tränar två gånger per dag.

Mina träningar har i alla fall gått superbra sedan dess. Har tränat massor och det är så skönt att ha lite att göra i skolan. För en gångs skull kan jag satsa mer på idrotten än på skolan och jag märker ju hur mycket piggare jag är på träningarna. Den 27/4 åker jag och Emma till Spaninen med en massa andra roliga typer och tränar i 2,5 vecka. Längtar så mycket efter efter sol och värme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar