fredag 27 februari 2015

Nytt samarbete/Uutta yhteistyötä

Nu är det dags att presentera ett nytt samarbete som jag gått och klurat på nu i några månader. Jag har börjat samarbeta med ett företag som heter Skip. Skip erbjuder högkvalitativa kosttillskott för både elitidrottare och motionärer. Skip är dessutom ett helsvenskt företag där även alla produkter tillverkas och kontrolleras i Sverige. Detta känns enligt mig väldigt tryggt eftersom marknaden för kostillskott exploderat under de senaste åren, och idag finns det tillgänligt både det ena och det andra på marknaden med alla möjliga konstiga innehåll.

Som alla säkert vet så är ju kosten först och främst A och O för både elitidrottare och motionärer. När den biten är under kontroll kan man börja använda sig av diverse tillskott om behovet finns. Det som jag själv har mest nytta av är just olika återhämtningsdrycker efter hårda träningar så att jag direkt får i mig både kolhydrater och proteiner. Vitaminer av olika slag är också något som jag gärna använder mig av eftersom det är svårt att få i sig tillräckligt med vitaminer och mineraler genom vanlig mat. En idrottare tränar väldigt mycket, och då är kroppen också mer mottaglig för sjukdomar osv. så lite extra vitamintillskott tycker jag inte är en negativ sak.

Skip har funnits på marknaden sedan 1971 så det är inte direkt någon nykomling som det är frågan om. Skip:s produkter har jag kommit i kontakt med redan under de första åren som jag bodde i Åbo, och har sedan dess använt mig till och från av dessa produkter. Det känns nu väldigt roligt att ha börjat detta samarbete, och jag tror definitivt att jag kommer ha nytta av skip:s produkter i min idrottssatsnig.

Om ni vill köpa Skip:s produkter hittar ni dem här:

http://skip.fi/ (finska hemsidan)
http://skip.se/ (svenska hemsidan)


Nyt on aika esitellä uusi yhteistyökumppanini, mistä olen hyvin innoissaani ja iloinen. Olen aloittanut yhteistyön lisäravinne valmistaja Skip:in kanssa. Skip on ruotsalainen yritys, jonka tuotteet sekä valmistellaan että testataan ruotsissa. Yritys on ollut aktiivinen markkinoilla jo vuodesta 1971 lähtien, ja on siten euroopan vanhin sekä yksi maailman vanhimpia lisäravinteiden valmistajia. Lisäravinne asioissa tuotteiden laatu ja luotettavuus ovat henkilökohtaisesti tärkeimpiä tekijöitä ja siksi koenkin ruotsin tuotteiden valmistusmaana erittäin turvallisena. Lisäravinnemarkkinat ovat räjähtäneet viime vuosina ja markkinoilta löytyykin monenlaisia tuotteita, joissa sisällöt voivat olla hyvinkin kyseenalaisia.

Oikea perusravinto on sekä huippu-urheilijoille että kuntoilijoille kaiken A ja O, ja ennen kuin se puoli on kunnossa ei välttämättä ole tarvetta lisäravinteille. Itselleni urheilijana ovat hyvin tärkeäitä erilaiset palautusjuomat, jotka voin heti treenin jälkeen juoda. Siten varmistan nopean proteiinin ja hiilarin saannin, joilla on suuri merkitys elimistön palautumisessa. Myös tärkeimpien vitamiinien saannista olen ollut aina erityisen tarkka, koska paljon treenatessa kroppa myös herkemmin alistuu erilaisille pöpöille.

Lisätietoa tuotteista ja verkkokauppa lisäravinteiden tilaamikseksi löytyy osoitteesta:

http://skip.fi/



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar