tisdag 7 januari 2014

2014

Jämna årtal tycker jag låter bra, och fast att förra året sist och slutligen inte var så dåligt så finns det alla förutsättningar för att 2014 ska bli ännu bättre. Trots allt kan man ju själv påverka väldigt mycket om ett år blir bra eller inte :)

Jul och nyårsledigheten är över, och det var sååååå skönt att vara hemma i Korva och ladda batterierna. Har tränat mycket och med bra kvalité hela hösten, så under julen hade jag en ordentlig vilovecka med endast fyra träningar, varav en var promenad/jogging utomhus. Hade gärna stannat längre, men jobb och vardagen kallade så den 01.01.2014 var vi redan tillbaka i Jyväskylä, eftersom jag skulle jobba dagen där på.

Efter några dagars jobb har jag nu haft tre dagars ledighet och sakta men säkert börjar jag komma in i mina rutiner igen. Gjorde en mycket bra häckträning i söndags, och i går hade vi testdag. Säsongens första tävling närmar sig ju med stormsteg, och på söndag är det dags att springa 60 m häck, och 60 m i Lahtis. Vi har väl inte direkt toppat formen inför den här starten, men ska bli kul att komma igång, och oftast behöver jag några lopp i benen innan jag kommer igång på riktigt. Tävlade ju inte alls förra inomhussäsongen så jag känner mig riktigt sugen på att tävla.

Annars är de väldigt grått och trist här i Jyväskylä. Nu skulle det verkligen få komma lite snö. Man blir så sömnig av sånt här väder. Känns som att man aldrig riktigt vaknar till ordentligt när det är mörkt hela tiden.

Nu ska jag börja packa undan julen här hemma hos oss. Jag älskar allt som har med julen att göra, så det är egentligen lite trist att plocka bort allt julpynt, men det gäller att passa på när man en gång är ledig. Ha en fortsatt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar