fredag 13 december 2013

Fortsatt flyt

Alltså det är så himla roligt med friidrott för tillfället. Nya PB i många delmoment gör att motivationen är på topp. 95kg i djupa benböj förra veckan, nära på 100kg, 2x80kg och 1x85 kg i frivändning idag. Provade även för första gången att lyfta 90kg, men jag var nog allt för nöjd med mitt redan nya pers för att det skulle lyckas, så det får ännu vänta tills nästa gång ;) Räknade just ut att jag nu lyft 1,4 ggr min egen kroppsvikt. Inte så illa det

Känner mig stark och spänstig på samma gång, vilket är en bra kombo. Hoppade lite för skojjs skull stillastående längdhopp idag några hopp efter styrketräningen och landade på 2.63 bara så där. Jag är visserligen fullt medveten om att all styrka också ska förflyttas ut på banan innan det är värt att ropa hej, men nya PB är alltid en ordentlig boost för självförtroendet.

Idag jobbade jag min sista arbetsdag för veckan, och imorgon har jag överkroppsstyrka och återhämtande träning i simhallen. På kvällen blir det sedan lilla juls firande med träningsgruppen. På söndag har jag både vila från jobb och träning så då blir det nog att masa sig ut på stan en sväng och köpa julklappar. Har inte köpt en enda ännu, så det är väl kanske dags att börja.

Räknar dagarna tills hemresan mot Korva och årets julfirande börjar. Under julveckan kommer jag ha en lättare träningsvecka, och det kommer nog ganska så lägligt med tanke på att träningarna gått väldigt bra nu i stort sett hela hösten.

Ha en fortsatt fin kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar