söndag 17 mars 2013

Högt tempo

Den senaste veckan har verkligen rusat förbi i maxfart. Har haft fullt upp med jobb, gradu, och träning. Vi har haft lite bortfall i personalen på jobbet så då har alla fått dra sitt strå till stacken och jobba lite mer. Jag har jobbat fyra dagar heltid vilket i sig inte är så farligt, men när man har en massa annat vid sidan om så har jag varit rejält trött på kvällarna. Har gått och lagt mig senast kl. 22 varje dag, men då har jag orkat vakna 06,40 varje dag. I tisdags började jag dessutom jobba kl. 7, så det var bara att snällt stiga upp när klockan ringde 05,40 ;)

Måste säga att jag ändå har sovit bra och fast att jag har jobbat mer denna vecka så har träningarna gått riktigt bra. Sprang en häckträning i Måndags och den kändes ganska bra. Sprang 5x4 häckar med gympaskor, 76cm höga häckar och 7,5 meter mellan häckarna. Mellanrummen kändes nästa korta och jag fick hålla nere farten för att inte springa för nära häckarna. Var så kul att springa lite häck på riktigt igen och foten reagerade inte alls negativt. Skön känsla!! Mängderna är inte höga ännu, men ens det att jag kan springa så här mycket med mina krånglande fötter känns bra.

I torsdags körde jag till Jyväskylä fram och tillbaka och gjorde en intervju till min gradu. Han även ta en lunch  och kaffe med Elisa Leinonen vilket var väldigt trevligt. Vi har inte träffats på länge och hade en hel del att parata om. Synd bara att vi inte bor närmare. Även om Jyväskylä inte ligger desto längre bort än ca 150 km så gick ju hela dagen där borta och jag var ganska så trött när jag kom hem efter att ha fått köra i snöstorm på hemvägen. Orkade iväg på ett pilatespass och det var ett av de jobbigaste passen hittills. Kändes som värsta styrketräningen kan jag tala om. Skönt att hinna med en träning även om dagen annars var ganska så intensiv.

Igår hade jag veckans enda vilodag från träning. Desto mer vila blev det ju kanske inte eftersom att jag satt och transkriberade hela min Jyväskylä intervju. Han dock med en sväng till affären och dessutom en powernap och kl. 18 var jag redan färdig. Vi lagade god kyckling med syrran och satt och kollade på film resten av kvällen. En lugn och skön lördag trots allt.

Idag ska jag ännu på min sista intervju på eftermiddagen men innan det ska jag fara och träna en sväng till hallen. Nästa vecka är lugnare på jobbfronten så då gäller det att skriva gradu så tangentbordet glöder.

Ha en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar