tisdag 19 mars 2013

Äntligen lite flyt

Förra veckan var som sagt väldigt hektisk för min del med träningar, jobb och två graduintervjuer. Var jättetrött i både kropp och knopp i slutet av veckan, och fast att helgen blev väldigt lugn och jag sov en massa så var jag ändå trött. Lyckades samla ihop 6st träningspass ändå, vilket är helt ok. Samma känsla fortsatte igår, kände mig fortfarande trött och sliten och träningen gick ok, men känslan var inte superbra.

Idag hade jag då inget jobb och jag hade sovmorgon och njöt av att äta frukost i lugn och ro framför god morgon Sverige på Yle fem. Såå skönt att slippa stressa iväg någonstans. Fick transkriberat min sista intervju och även några sidor gradu skrivet. Är uppe i 69 sidor nu och det börjar se riktigt bra ut.

Träningen idag gick också superbra. Var jättepigg och frivändningarna gick som en dans. 75 och 80kg börjar kännas som peace of cake vilket känns kul. Jag har nog blivit starkare känns det som. Skönt att kroppen börjar svar igen efter att jag har varit så trött hela förra veckan.

Känslan efter ett bra träningspass är obeskrivlig. Det är väl antagligen de där endorfinerna som gör en på så bra humör. Idag vågade jag mig också på att hoppa häckhopp utan skor på en mjuk matta. Kände mig ganska så studsig och foten gjorde inte alls ont. Det tackar vi för :)

Nästa vecka får jag äntligen åka hem till Korva. Jag, Emma, Joonas och Jaska åker nattåg på onsdag från Tammerfors så vi är framme på torsdag morgon. Vi stannar alla tills på måndag. Jag hoppas på bra väder så man kan vara ute mycket.

I helgen blir det dock att skriva en massa gradu så jag kan unna mig lite påsklov nästa vecka. Det kan verkligen behövas!



2 kommentarer:

  1. Hejssan, min kära vän!
    Hoppas att allt är bra i ditt liv! Det var så väldigt roligt att träffa dig. :)
    Allt är bra här, jag skriver och njuter av livet. Tyvärr, har jag inte hittad dig i Facebook, men här är min email-address: annika.eronen@uta.fi

    Förlåt mig, min svenska är inte så bra, men jag bara älskar svenska språk. :)
    Hej på dig, din Annika

    SvaraRadera
  2. Moi Annika. En edes huomanut että olit laittanut kommentin kun vasta tänään :) kaikki mene hyvin molempi töissä ja treeneissä. Gradukin alkaa olemaan kohta valmis ja ensi viikolla lähden Tenneriffalle harjoitusleirille. Yritin itse asiassa löyty sinuakin facebookissa, mutta ei onnistunut? onko tämä sun profilisivu? http://www.facebook.com/annika.eronen.3?fref=ts

    Sinun ruotsi on tosi hyvä, varsinkin kun verrataan siihen että en itsekän ole loistava kirjoitta suomeksi :)

    SvaraRadera