onsdag 6 februari 2013

Vad säger magen?

Ofta om jag ska ta ett beslut av något slag så brukar jag lita på magkänslan. De gånger jag inte gjort det så har det ofta blivit fel. Samtidigt är det ofta svårt att avgöra om ens magkänsla pekar mot det beslut som är vettigast att göra eller det som kanske inte är vettigast men som i slutändan ändå ofta visar sig vara rätt. Man brukar ju säga att man ska följa sitt hjärta, i mitt fall litar jag mer på magen.

Just nu så flyter allt på bra i min vardag. Har ett jobb jag trivs med. Gradun framskrider helt ok. Känner mig en aningen stressad eftersom att jag inte kommit igång med mina intervjuer ännu pga. av utbildningen till nya jobbet, men eftersom att jag känner mig själv så pass väl och är medveten om att jag ofta presterar bra under press så orkar jag inte oroa mig för mycket över detta.

Idrotten är dock det enda just nu som ger mig en hel del att fundera över. Tycker för tillfället att det är väldigt roligt att träna och jag känner mig mycket motiverad. Hade ett samtal med gamla coachen igår och det kändes peppande på något sätt. Jag tror på mig själv och det finns även andra som tror på min förmåga. Känns skönt att veta. Allt i mitt idrottande är dock inte optimalt för tillfället och det gör mig fundersam.

Så summan av kardemumman, ska man alltid våga lita på sin magkänsla?

Vad säger ni kära bloggläsare?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar