måndag 14 januari 2013

Träningsvärk

Har jag lyckats med att få efter helgens träningsläger i Kuortane. Lägret blev riktigt lyckt och jag fick känna lite på häckarna igen plus att jag även sprungit för första gången på nästan sju veckor. Var hur kul som helst att göra häckkordinationer och lite annat smått och gott. Löpning gjorde jag i form av 3x6x100m/18-20 sek/20 sek vila. Foten gjorde inte alls ont och löpningen kändes faktiskt inte dålig alls. Alla de gummibandsövningar och löpning hängandes i luften med vristvikter som jag gjort har nog hjälpt mig att inte tappa löpkänslan totalt.

Träningsvärk är skönt att få. Det är stor skillnad på träningsvärk och smärta från skador. Nu gäller det ändå att gå försiktigt fram. Foten är öm efter löpningen men det är också mer en form av träningsvärk. Idag har jag haft totalvila och imorgon blir det en löpträning igen av något slag innan jag åker hem till Tammerfors. Befinner mig just ni i Helsingfors eftersom att jag var och justerade mina inlägg som jag har i alla mina träningsskor. Passar på att träna ett pass till med coachen imorgon nu när jag ändå är här. Nu känns det återigen kul att träna och fast att jag vet att man inte ska ropa hej för tidigt så hoppas jag av hela mitt hjärta att mina fotproblem nu kanske ska ha börjat ge med sig :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar