onsdag 4 juli 2012

Sommar, sommar och sol :D

Ååh nu kanske det äntligen börjar bli sommar? Solen skiner och när jag just satt och tittade på svt world så var det sol i hela landet. Att man blir glad!

Det är många saker som gjort mig glad den senaste tiden. Min fot är i sådant skick att jag kan springa på den utan desto mer smärta och har till och med hunnit med att springa tävling före midsommar. Sprang nästpers på 100m 12,15 och utomhuspers på 200m med tiden 25,35. Jag visste inte vilken form jag skulle vara i före tävlingen eftersom att jag som sagt inte sprungit så där jättemycket på träning för att spara foten. Lyft vikter har jag gjort, och med goda resultat, så kanske det är vikterna som gjort att formen är på stigande.

Känns roligt att tävla igen och på fredag ska jag springa 100m och 200m i Virrat och nästa onsdag, hör och häpna, ska jag springa 100m HÄCK... herregud det var ett tag sen må jag då säga. Har hunnit med två häckträningar på en vecka och kommer hinna springa en till innan häcktävlingen. Förväntar mig ingentign men ska ge allt så får vi se hur det går. Med häcklöpning är det lite så att man måste sätta igång och tävla för att tiderna ska bli bättre. Det hjälper inte att träna och träna och träna lite till, det är tävlingarna som ger resultat. Speciellt för mig som aldrig får ut lika mycket av en häckträning som på tävling, så är det bara. Men är så glad över att ha planerat in en massa tävlingar i kalendern. Det är ju under sommaren man ska tävla och förra sommaren var den sämsta någonsin när jag hela tiden var skadad och hade ont.

Idag kommer mami och papi också söderut. Dom stannar först hos Emma och Joonas i Tammerfors men dit far jag också imorgon kväll. På fredag far vi sedan till Virrat och på lördag kommer jag med mamma och pappa hit till Helsingfors. Nästa vecka åker vi sedan upp till Övertorneå efter tävlingen på onsdag. Ser fram emot det enormt och vi kommer ha huset fullt av släktingar, nära och kära. Dessutom är det marknad i storstan samtidigt och J kommer också vara hemma med mig. Kan det bli bättre, nä skulle inte tro det. För tillfället är jag glad och nöjd med livet och det får gärna hålla i sig :)

Ha en fin och solig dag. Det tänker jag ha i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar