onsdag 11 april 2012

Påsken kom och påsken gick

Har haft ett helt underbart påsklov här hemma i Korva. Jag har hunnit med skoteråkning, pimpling, grilla korv, förlovningsfest, tuparit (inflyttningsfest), sitta utomhus och sola mm. Har även hunnit träna en del men fokus har inte legat på träningarna denna helg. Snarare på att vila huvudet och samla kraft och energi för att orka med den mer hektiska vardagen i Helsingfors. Har ätit en massa god mat och bara njutit av bra sällskap. Jag har även träffat på människor som man ser endast några gånger per år men varje gång så är det lika roligt att ses igen. Påskgodis däremot har jag inte ätit mycket av. Fast att jag haft en hel del ledigt så jag inte suttit still många timmar per dag så har inte ens hunnit äta en massa karra :D längtar redan tills nästa gång som man kan komma hem och hälsa på. Vi får se om jag skulle lyckas trycka in en resa i slutet av maj början av Juni innan tävlingssäsongen börjar. Jag vet ju inte alls när min tävlingssäsong börjar. Det beror lite på hur jag kommer igång med häcklöpningen. Ska springa mitt första riktiga häckpass efter operationen imorgon. Har kunnat börja göra styrketräning med större vikter och även pressa magen med tyngre magmuskler så jag börjar känna mig rätt så återställd och redo att prova på häcklöpning igen.

Idag går bussen till Oulu och tidigt på torsdag morgon flyger jag till Helsingfors. Hade tänkt bila med Emma och Joonas men det visade sig att dem stannar till på lördag så det blev ändrade planer för min del. När jag dessutom hittade en flygbiljett för 38 euro så var det inte så svårt att bestämma sig.

Jag har märkt en sak nu när jag är hemma. Ju äldre jag blir desto mer börjar det kännas som att jag skulle vilja flytta lite längre norrut. Alltså inte till Ötå för här finns det inga jobb men lite längre norrut skulle jag nog vilja ta mig så småningom. Nästa år kommer jag i alla fall ännu befinna mig söderut. Vill bli färdig med skolan så den inte blir kvar att hänga. Har kollat upp med en massa olika lärare om det skulle gå att köra sista året på distans och det verkar positivt från många håll. Det verkar till och med som att jag skulle kunna ta vetenskapligt skrivande på öppna universitetet i Helsingfors oberoende av om jag skriver min gradu på svenska eller engelska så det känns bra.

Bilder från påsken kommer upp här när jag kommit på hur jag kan föra över mina bilder från min telefon till datorn. Nu ska jag gå och packa det sista och njuta av de sista timmarna hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar