söndag 4 mars 2012

Sol ute och sol i sinne

Vädret denna veckla har varit väldigt bra och det har blivit många dagar med sol och fint väder. Känns som att våren är på väg men man vet ju aldrig. Rätt som det är kan det vara snöstorm och slaskväder. Har börjat träna för fullt denna vecka och vilken träningsvärk jag haft. Min rumpa har varit död hela veckan efter att ha kört stenhårt med att fixa till det som inte fungerade under inomhussäsongen, nämligen att jag inte får ett tillräckligt bra frånskjut till häckarna. Mycket beroende på att jag inte jobbar tillräckligt med rumpmusklerna så nu har dem blivit pinade hela veckan.

Annars har träningarna gått väldigt bra och en vecka är i och för sig inte så mycket men min kropp känns så mycket piggare än vad den var exempelvis i början av januari. Allmänt sett är jag mycket piggare och känner att jag kan få ut mer av min kropp plus att den nog återhämtar sig bättre än tidigare. I fredags sprang jag häck. 50cm häckar, nästan fullt avstånd, 6 st, 6 ggr. Det var ganska så tungt och jag orkade inte riktigt hålla samma fart igenom alla men nu siktar vi på att träna upp löpnignen så jag orkar springa fort flera häckar. 50cm häckarna är för att jag inte ska rygga till häcken som jag gjort nu under inomhussäsongen. Vi börjar med låga häckar och höjjer dem allt eftersom.

Det känns som att jag har en bra balans med jobb och träning för tillfället. Jag jobbar lagom mycket och har ork att träna så det är bra. Jag var lite orolig att det skulle ta en tid att vänja sig men denna vecka har inte alls känts tung och då har jag ändå tränat på ganska så bra. Teneriffa närmar sig också och det ska bli så skönt att få träna i förhoppningsvis sol och värme.

I helgen var jag också på Go Expo mässan här i Helsingfors och var och träffade den alltid lika trevliga Karoliina och shock absorber gänget. Fick med mig fina och nya sporttoppar som jag kommer ha användning för på Teneriffa. Nedan en länk där ni kan gå och titta på deras sortiment. Den där blåa som ni ser på bilden längst ner fick jag bland annat med mig.

Shock absorber

Imorgon börjar en ny träningsvecka och jag känner mig mer än redo. Bring it on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar