torsdag 16 februari 2012

SM i Tammerfors 18-19.2

För ungefär en vecka sedan var jag tvärsäker på att jag inte skulle springa på SM. Sprang en helt värdelös häckträning och det kändes som att jag inte kom någonstans. Sprint hade jag nog tänkt springa men det också bara för skojjs skull eftersom att jag ju inte var i form? Jaha i söndags hände sedan något konstigt för nu började det ju helt plötsligt gå bra. Löpningen kändes bra och det blev till och med PR. Igår sprang jag en häckträning och för första gången på jag vet inte hur länge kunde jag springa med 8,5 mellanrum(fullt avstånd) mellan häckarna från startblock. Så klart så springer man ju fortare på tävling men bara det att kunna springa hyffsat bra var kul. Häckträningen i allmänhet kändes bra och kroppen kändes pigg. Efter häckträningen gjorde jag lite styrka på och hips vips så flög 75kg upp i frivändning hur lätt som helst. Hade kanske varit kul att prova på nytt rekord men nu jag ville inte förivra mig. Men måste då säga att det känns lite konstigt att en vecka känns allt skit och nästa så känns allt helt plötsligt bra. Det är ju den känslan som jag gått och väntat på så länge. 

SM dårå, blir att springa 60m slätt och 60m häck. Har ju inte sprungit häckarna ännu på tävling så det blir ju lite spännande. Men jag förväntar mig ingenting, ska försöka få ett bra och stabilt försökslopp så får vi se hur fort det går. 60m springer jag bara för att jag behöver lopp i benen. Har ju inte tävlat så mycket så har nog ingenting att förlora på att springa lite extra. Jag ser faktiskt fram emot att fara och springa på SM. Ska bli kul att få vara med igen och inte bara sitta och titta på från sidan. I sommras när jag sprang på Kalevan Kisat skadad så var det inte så kul att springa eftersom att man visste att man var i helt skit form. Nu är det annorlunda eftersom att det verkar som att formen är lite på G så då är det kul att fara och springa. 

Så ni alla bloggläsare som inte har något annat för er i helg. Kom och titta på de finska mästerskapen i Tammerfors, pirkkahallen. Tävlingarna börjar kl. 15,45 på lördag och på söndag kl.11,55 :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar