fredag 27 januari 2012

Tävlingssäsongen 2012

På söndag är det alltså tänkt att jag ska springa min första tävling för inomhussäsongen 2012. Efter att ha knaprat i mig en massa antibiotika, tränat korta men explosiva träningar och vilat mycket har jag faktiskt lyckats få till två bra häckträningatr plus pers i 3-steg och tangerat pers i frivändning så jag känner mig ganska så beredd på att tävla. Ska i och för sig inte springa häck ännu på söndag, det känns lite lättare att starta med 60m slätt. Vill hinna få ca två bra häckträningar till innan jag ställer mig i startblocken. I tisdags så gjorde jag alltså en häckstartträning och om jag hade lim i benen när jag gjorde min förra startträning så gick det här så mycket bättre. Sprang till och med in i första häcken några gånger för att jag kom för nära men det är ju alltid ett bra problem. Har fortfarande lite problem att komma på löpningen mellan häckarna, alltså få löpningen att gå i rätt riktning men nog är det klart mycket bättre än vad de var i början av Januari. Kanske det är så att vila och antibiotikan har hjälprt och det var nog bra att vi direkt drog ner på mängden träning och fokuserade på att göra korta men explosiva träningar. Ska bli kul att stå på startlinjen igen och få köra en tävling med en kropp som nog ändå känns rätt så bra. Så var det ju inte direkt i sommrar. Men samtidigt så förväntar jag mig inte stordåd, ska bli kul att springa igenom och se vart man ligger. Jag uttalar mig om formen efter att jag tävlat, lättast så ;)

Ha en skön helg kära bloggläsare, det tänker jag iaf ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar