torsdag 12 januari 2012

12.01.2012

Här är det en betydligt mer positiv tjej än vad det var senast som sitter och skriver. Har varit till läkaren och tagit en massa prover, vilat en del och gjort två riktigt bra träningar så kanske det löser sig trots allt. Gjorde igår också ett pers i tresteg, alltså med stillastående start, och det kändes bra med tanke på att mina loikkia inte riktigt varit i skick de senaste månaderna. Var idag också till fysioterapeuten och visade mina knän som tjorvat en del och det visade sig att det var en sådan enkel lösning som överbelastade vadmuskler. Vadmusklerna går ju ända upp bakom knäet och det är därför jag känt smärta i knäet även om det varit vaderna som varit ömma så nu påbörjade jag en behandling och trycket lättade en del redan efter första gången. Har bokat in mig på två gånger till så kanske jag till och med blir kvitt mina knäproblem :D det skulle ju vara great.

Tävlingssäongen börjar ju så smått komma igång och jag kommer mest troligt starta sista helgen i Januari med 60m. Häcklöpningen får vi se när jag börjar springa men det beror också på hur det börjar flyta på träningarna. Jag stressar nu inte upp mig desto mer över det, huvudsaken att träningarna börjar kännas bättre och nu vet vi ju vad det varit för fel i häcklöpningen så jobbar stenhårt på att hitta rätt position i min löpning igen. Det känns roligt att träna igen och kanske min egen inställning också påverkat min prestation, men samtidigt om det hela tiden gör ont någonstans så är det svårare att vara positiv. Ska försöka konservera denna positiva känsla och komma ihåg att det alltid brukar lösa sig även om man har en sämre dag.

Idag blir det även lite jobb. Ska först fara och dra en eftisverksamhet för barn i 1:an och 2:an och sedan lite senare fara och dra friidrottsträningar till mylly. För egen del har jag vila vilket käänns välbehövligt efter några lyckade träningspass. Ha en bra dag kära bloggläsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar