onsdag 27 juli 2011

Time will tell

Just nu känns det som att jag går en fight mot klockan. Kalevan kisat går av stapeln fredagen den 5/8 i Åbo på Paavo Nurmi stadion. Min fot är inte helt ok ännu men den är betydligt mycket bättre än tidigare. Jag har varit lite negativ de senaste veckorna och nästan haft den inställningen att det är kört. I Söndags provade jag springa för första gången på flera veckor och jag kände mig som en klumpig flodhäst. Kalevan kisat kändes ganska så långt borta under denna träning. Efter detta har jag tränat en bra styrketräning där jag kände mig stark och i bra form och idag var det då dags för ännu en löpträning. Konstigt nog så kändes löpningen mycket bättre idag och den sista 120 metaren kändes nästan som vanligt. Foten blev öm men den har aldrig varit i så här bra skick efter en löpträning så jag börjar känna att min negativa tankar fått flytta på sig för mer positiva tankar. Jag har bestämt mig för att försöka göra allt som går för att jag ska springa på Kalevan Kisat. På tisdag tar jag det slutgiltiga beslutet om jag springer eller inte. Formen borde det inte vara något fel på eftersom att styrketräningarna har kännts bra men det gäller att få ut det i häcklöpningen också :)

1 kommentar: