måndag 13 juni 2011

Min vardag

Den senaste veckan har verkligen varit rätt så enformig. Har i princip inte gjort något annat än tränat och jobbat och gått på behandling för mina knän. Tog en massa extra jobbpass eftersom att jag ändå inte kan tävla ännu så är det lika bra att jag jobbar och tjänar pengar plus att behandlingarna som jag går på inte är särskilt billiga. Varför ska fysioterapeuter alltid vara så dyra? Som det är nu har jag ju inte annat val än att gå på behandling så jag får mina ben i skick, men kan nog säga att de pengarna som jag lägger ner på behandlingarna hade jag nog gärna lagt på något annat.

Träningarna som jag gjort nu har gått bra. Även träningsmässigt är det lite enformigt nu eftersom att jag inte gör något annat än springer på gräsmatta, gör styrkeövningar med gummiband och gör vattengympa. Har ändu kunnat springa i hyffsad fart och löpningen känns bra och benen gör inte ont så allt det är ju ett stort plus. Förra veckan provade jag springa på 76cm höga häckar på gräs och det gjorde faktiskt inte ont alls så jag håller tummar och tår för att mina ben sakta men säkert ska börja vara i skick för att springa fort. Även om jag är på ganska bra humör så är det ju såklart frustrerande att inte kunna tävla. Speciellt igår när jag kollade på eliittikisat och det var i princip så perfekta förhållanden som det kan vara med medvind just under +2 och mondo bana då blev jag väldigt sugen på att tävla. Samtidigt vill jag kuna springa max utan att det gör ont så det är väl det som håller mig tillbaka och får mig att vänta med tävlandet. Huvudet vill tävla men kroppen är kanske inte riktigt där ännu.

Åker hem till Korva på torsdag och är hemma tills efter midsommar. Ska bli skönt att komma hem och kanske hitta lite positiv energi och ladda upp inför förhoppningsvis första tävlingsstarten som jag planerat ska ske på häckkarnevalen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar