onsdag 1 juni 2011

Löparknä

Så heter det visst på svenska och på finska mer känt som juoksijapolvi. Detta har jag då enligt fysioterapeuten som jag gick hos idag lyckats få i båda mina knän. Inte så konstigt att jag haft ont och att det gjorde ont att springa i Tarttu. Fick också veta att tävlingsäsongen blir framåtflyttad ca tre veckor eftersom att jag inte får springa innan smärtan är borta. Har däremot börjat gå på behandling redan idag och ska gå på intensiv behandling nu 3 gånger under en två veckors tid. Behandlingen består av att mjuka upp mina kalvot, pakkarat och allt annat som gjort att jag fått juoksijapolvi från första början. En del av behandlingen består av att fysioterapeuten drar med en järnkniv mot mina kalvot. Har som inte kunnat bestämma mig för om det gör ont eller om det bara kittlas.

Det konstiga är att jag inte känner mig ett dugg stressad över att inte kunna tävla, borde jag egentligen inte göra det? Kanske det beror på att jag verkligen vill ha bort den här smärtan som jag haft så länge att jag är beredd att faktiskt vänta med att tävla till slutet av juni, eller så beror det på att vädret utomhus är hur fint som helst och en sådan här dag kan man inte vara på dåligt humör. Igår gjorde jag en styrketräing och lyfte pers i RV, 2x75kg med den nya tekniken :D så mycket har jag aldrig lyft med min nya teknik och det kändes ju nästan lätt. Var ytterst nära att också klara 77,5 men fegade ur lite grann. Så detta kanske också är en orsak till varför jag inte känner mig stressad. Kroppen är i bra form och bara jag får knäna i form så ska jag vara tillbaka och tampas med alla andra på löparbanorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar