måndag 30 maj 2011

Säsongens första tävling

I lördags var det då dags att springa säsongens första häcklopp. Loppet gick av stapeln i Estland, Tarttu och vi var ca 10 finländare på plats för att testa vars formen ligger. Jag själv var väldigt osäker på min form. Träningarna i Spanien hade gått bra de som jag kunde göra, men samtidigt så hade jag dragits med en envis förkylning i 1,5 vecka vilket så klart störde uppladdningen. Träningarna hemma i Finland hade gått så där och både knän och benhinnor har jäklats med mig.

Vädret var soligt och fint och vindarna snurrade ganska så rejält men förhållandena var det enligt mig inte något större fel på. Tävlingen kändes så där lagom stor och det var kul att komma ut och känna på den där tävlingskänslan som man aldrig uppnår på träning. Loppet då. Sprang 14,17 vilket nog är i underkant med vad jag räknat med. Hade nog förväntat mig att springa under 14 sekunder direkt, men med tanke på hur loppet kändes så ska jag nog vara glad att tiden visade 14,17 ;) mina knän är dock inte i form och hade ruskigt ont bakom båda under hela uppvärmningen. Det är inte samma smärta som jag tog kortisonet emot utan det sitter på ett lite annorlunda ställe och nu är båda knäna ont. Har nu bestämt mig för att först få kroppen i skick innan jag springer igen så tisdagens tävling i Helsingfors faller bort.

På något sätt är jag ändå ganska så lugn efter min första start. Ok tiden blev inte vad jag hade hoppats på men det var kul att tävla och nå kommer det ännu gå fortare i sommar ;) det är jag säker på! Kanske ska nämnas att jag öppnade på ungefär samma tid förra året så det kanske är därför som oroskänslan aldrig infunnit sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar