söndag 23 januari 2011

Tävling nummer 1

Nu är den officiella tävlingsäsongen öppnad och det kunde för min del inte ha börjat bättre. Pers på 60m häck och bra lopp på 60m. Tiden på hcken var 8,47, och det kändes som att det finns mycket att ta av ännu. Starten var bra men kom alldeles för nära första häcken så avstampet riktades uppåt istället för framåt. Kom inte in i löpningen ordentligt förrän vid tredje häcken, men måste säga att det var ett stabilt lopp. 60m hann jag springa två gånger. I försöken blev det 7,71 och finalen 7,73. Hade förväntat mig att springa under 7,70 i finalen, men tenkniskt sett var finalloppet sämre än i försöken. Får vänta ännu ett tag på att mitt 60 meters pers börjar med 7,6 :)

Imorgon blir det att vila och på tisdag far jag till Tammerfors för att tävla i kanssaliset. Ska springa 60m häck, och 200m. Är inte ett så stort fan av 200m, men vi får hoppas att jag inte är helt slutkörd när jag kommer i mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar