måndag 17 januari 2011

Personligt rekord

Har haft en behövlig tre dagars vila från all träning, men nu är jag tillbaka igen. Kom till Helsingfors igår kväll och idag gjorde jag först en uppvärmning på 40 minuter på morgonen och tränade sedan häck på eftermiddagen i mylly. Började träningen med att hoppa 5-loikka och persade rejält igen. Hoppade 13,65 :D, 14 meter närmar sig. Fortsatte sedan med att springa lite häck, och måste då säga att häckträningarna alltid går så mycket bättre när man htr någon som kollar på träningen. Häckträningarna hemma har gått helt ok, inte alls dåligt, men här i Helsingfors så försöker jag mer när jag springer och det gå ett snäpp vassare. Det enda negativa som denna dag förde med sig var att jag vaknade på morgonen med världens yrsel. Hela rummet snurrade så fort jag böjde ner huvudet. Yrseln har hängt med hela dagen och kunde inte riktigt springa så mycket häck som jag tänkt mig på träningen för jag började må så dåligt. Som tur var det i slutet av träningen så det spelade inte så stor roll att två löpningar blev ogjorda. Får hoppas att denna yrsel gett med sig till imorgon. Har kommti fram till att det även finns nackdelar med at ha för lågt blodtryck också.

Imorgon far jag hem till Åbo och på fredag far jag tillbaka till Helsingfors för att på Söndag springa årets första häckstart. Har nog alldrig kännt mig så här färdig att springa häck tidigare år. Det känns faktiskt riktigt roligt att få springa tävling igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar