torsdag 16 december 2010

Träning och mera träning

Nu så här före jul har jag verkligen hårdträning på programmet. Kommer träna i princip två gånger per dag ända fram till 24/12, sedan har jag vila 24,25 och 26, för att sedan återigen träna en period med typ två träningar/dag. Efter att ha jobbat natten igår for jag på morgonen efter jobbet och tränade styrketräning. Trodde jag skulle vara trött och inte orka, men träningen gick faktiskt riktigt bra. Gjorde rv: 5x50,4x60.4x65,2x70,2x70,3x70kg, rv+polvityöntö 3x4x35kg, och takareisi kinnerillä. Rv börjar flyta på lite bättre nu, jag är alltid lite ringrostig när jag inte gjort det på ett tag.

Efter träningen for jag till mormor och käkade laxsoppa och gravad lax på rieskamacka. Om jag fortsätter att äta så här mycket lax per dag så blir det då inga problem med att få i sig tillräckligt med omega 3 :D
Dagen fortsatte med lite skidskytte på tv och nu har jag just kommit hem från min andra träning. Var i Ylitornios ishall och sprang lite starter och hoppade häckhopp. Borde ta en bild på min träningshall här så att alla kan se hur primitiv den faktiskt är. Till råga på allt så var det nått ljushuvud som fyllt hela banan med stolar och en massa annat bråte så innan jag ens kom igång och träna så fick jag först lyfta bort en massa skrot. Själva träningen bestod av starter med en kälke på ryggen där jag hade 10,15 och 20kg. Efter detta gjorde jag även 3x30m vanliga starter från startblock och det blev verkligen en superkompensation eftersom att de vanliga starterna kändes så snabba jämfört med dem som jag hade en vikt hängande bak på ryggen.

En fördel som jag har märkt med att vara här hemma och träna, fast att det är lite svårare att hitta bra träningsförhållanden, är att man känner sig väldigt harmonisk i både kropp och knopp. Här hemma finns det alltid mat i kylskåpet och man behöver i stort sett aldrig själv fara och handla eller laga mat. Jag tror nog att fördelarna med att vara hemma nu under julen överväger nackdelarna eftersom att jag här hemma helt kan koncentrera mig på att träna och äta bra vilket förhoppningsvis syns i resultaten i Januari när tävlingssäsongen börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar