måndag 6 december 2010

Fröken positiv

I Fredags for jag till Helsingfors för att först fara till en fysioterapeut, och sedan sova över en natt i Helsingfors och träna häck på Lördag. Sist jag var i Helsingfors och tränade häck var jag verkligen negativiteten själv. Ingenting kändes bra och jag var mest sur och irriterad hela tiden. Denna häckträning som jag gjorde nu i Lördags var tusen gånger mycket bättre. Allt kändes jättebra, till och med den övningen som jag alltid hatat att göra, nämligen aitalaukka. Starterna som jag gjorde gick super och det kändes så enkelt att springa med en fot bort av det riktiga mellanrummet på 8,5, vilket det inte brukar kännas vid den här tiden på säsongen. Sammanfattningsvis kan man säga att om jag var sur, irriterad och på dåligt humör sist så var jag en solstråle denna gång. Det enda negativa denna träning förde med sig var att jag sprang rätt så mycket med spikskor vilket gjorde att min hälsena varit lite öm nu i några dagar, men vi får hoppas att det ger med sig innan lägret nu i helg.

Igår hade jag två träningar här i Tammerfors och den första var en styrketräning på ca 60min medan den andra var en hopp och medicinbollsträning. Kunde inte göra alla loikkia helt ordentligt pga. min hälsena men styrketräningen kändes helt ok fast att kroppen kändes lite trött från häckträningen dagen innan. Imorgon har jag massage vilket kan vara helt välbehövligt. Har tränat ganska så hårt nu i några veckor och musklerna börjar bli lite stela. På torsdag bär det av mot Pajulahti och träningsläger och på Söndag far jag HEM till Korva :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar