måndag 13 december 2010

Borta bra men hemma bäst

Äntligen så har jag fått åka hem till mami och papi. Tågresan från Lahti till Kemi var försenad med två timmar pga. att loket gått sönder när tåget skulle fara från Helsingfors så jag och Emma fick snällt sitta och vänta på Riihimäki tågstation i två timmar. VR (motsvarigheten till svenska SJ) har då alltid så stora problem med sina tåg varje år när det kommer lite mer snö. Eller förresten, tågen fungerar inte när det är för varmt, för kallt eller annars bara instabilt väder.

I torsdags for vi iväg mot Pajulahti på träningsläger. Resultatet av helgen blev sju träningar på 4 dagar vilket har resulterat i att musklerna i mina vader är helt slut och värker hela tiden. Bokade direkt in en massage till på onsdag så efter det kanske man kan börja träna lite normalt igen. Träningslägret gick annars riktigt bra. Nu sprang vi betydligt mycket mer häck än på förra lägret, plus att vi gjorde en massa träningar som jag gillar, exempelvis loikkia, styrketräning och 150metare. Häckträningen i torsdags var i och för sig inte den bästa som jag gjort denna höst, men det berodde nog på att kroppen inte riktigt återhämtat sig från torsdagens massage. Fredagen började vi med att göra olika loikka testejä. Hoppade 2,50 i stillastående längdhopp och 26,98 i 10-loikka. Gjorde även 5 kinkka testi till en längdhoppsgrop med båda benen. Den andra träningen i fredags bestod först av en massa olika kordinationer och avslutades med 5x150 meter med stigande fart. Denna höst har jag sprungit mera 150 metare, 200m osv. än tidigare och 5x150 meter kändes faktiskt ganska så lätt att springa och den sista sprang vi ändå på 19,3 vilket är ganska så fort. 

Lördagen fortsatte med en häckträning på morgonen, styrketräning på eftermiddagen och badminton och vattengympa på kvällen. det var riktigt roligt att spela badminton igen och eftersom att vår häckgrupp är full av roliga människor så gick alla dagar på lägret jättefort fast att vi tränade en massa.

Här hemma är det -26 grader och betydligt mycket mindre snö än i södra Finland. Hade tänkt fara ut och promenera imorgon men får se om jag vågar mig ut när det är så här kallt. Annars är det inte något problem, men ansiktet fryser :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar